Saj veste kako pravi star pregovor: 'Brez dela ni jela.' Kar seveda pomeni, da mora vsak človek dandanes služiti denar v zameno za to, da preživi. Vsaka stvar na stane in za vsako dobrino se je potrebno potruditi. Delo je tisto, s katerim dobivamo denar ter si omogočamo nakup raznih dobrin. Poznamo več vrst dela, vsekakor pa je povsod potrebno imeti urejen status oziroma vsaj podpisano določeno pogodbo. Vsak človek, kot delavec ima svoje pravice in obveznosti. Ste že slišali za podjemno pogodbo? Podjemna pogodba oziroma pogodba o delu je zapisana ter določena Obligacijskem zakoniku Republike Slovenije.
Seveda pa ima tudi svoje slabosti, in sicer so:
Sama sklenite podjemne pogodbe je zelo enostavna, če se obe stranki strinjata z določenimi pogoji, ki so zapisani v pogodbi. To seveda velja za katerokoli drugo pogodbo. Dela, ki jih lahko opravljate preko podjemne pogodbe so zelo raznolika. Največkrat pa ponavadi gre za fizična ali obrtniška dela ter razna popravila. Ena izmed popularnih oblik je tudi varstvo otrok. V primeru, da se opravlja dejavnost znanosti, umetnosti ali književnosti pa je podpisana avtorska pogodba.
Podjemna pogodba namreč krije le manjši del prispevkov za socialno varnosti, in sicer pokojninsko ter invalidsko zavarovanje ter zavarovanje za primer poškodbe pri delu ter poklicne poškodbe. Sami si morate urejati obvezno zdravstveno zavarovanje. Vsekakor se je pred podpisom določene pogodbe potrebno pozanimati o tem, kaj dejansko podpisujete. Nikoli namreč niste dovolj obveščeni. Bodite previdni in premišljeni ter ravnajte tako, da bo dobro za vas.
0 Comments
Teoretično gledano, bi moralo biti vsako stvar možno poslati kot paket. Ni res? Pravzaprav ne. V praksi se izkaže, da so lahko z velikimi ali težkimi paketi pogosto težave – prav tako pa tudi z majhnimi in lahkimi paketi.
Medtem, ko je pri majhnih paketih težava pogosto v tem, da bi se lahko v množici paketov zmečkali in stisnili, s tem pa bi se poškodovala tudi njihova vsebina, je pri velikih in težkih paketih težava povsem drugačna. Če se nekoliko pošalimo: poštar vam do vrat ne more dostaviti slona – pa čeprav ima na sedežu svojega mopeda tudi prostor za potnika. Dostavna služba za težke pakete je potrebna predvsem takrat, kadar paketi presegajo neko »normalno« maso, prav tako pa je na posebne pogoje dostave potrebno pomisliti takrat, kadar masa paketa sicer ni velika, vendar je paket »nestandardnih« dimenzij. Tako poštarji, ki dostavljajo pakete, kot tudi kurirske službe, morajo pri dostavi paketov namreč skrbeti za to, da je možno pakete v dostavnem avtomobilu zložiti enega vrh drugega, prav tako pa ne smejo presegati mase, ki jo je dostavljavec zmožen dvigniti (oziroma mase, ki je primerna za dviganje – ne glede na moč dostavljavca). V kolikor je vaš paket težek ali posebne oblike, boste torej morali poskrbeti za posebno dostavo, namenjeno prav težkim in nestandardnim paketom. V primeru, da morate poslati paket z maso do 100 kg, sicer običajno ne boste imeli težav – celo »klasična pošta« lahko poskrbi za to. Povsem drugače pa je, kadar vaš paket to maso presega. Če imate podjetje, ki mora dostaviti pošiljko z maso 500, 1000 ali celo 1500 kilogramov, se lahko hitro znajdete v zagati. Še posebej, če nimate lastnega tovornega vozila, lastnega viličarja, dvigala in vsega drugega, kar je potrebno za natovarjanje in raztovarjanje tako težkih stvari. A zagate je lahko hitro konec, saj so pri nas nekatere kurirske službe pomislile tudi na to – in tako dejansko le poskrbele, da se teorija udejanja tudi v praksi: dejansko je možno kot paket poslati prav vse. Ko se odločite za svoje podjetje, morate razmisliti o tem, kako ga boste poimenovali. Če boste poslovali kot samostojni podjetnik, bo ime res zgolj v pomoč pri ustvarjanju blagovne znamke, saj bosta na vseh uradnih dokumentih še vedno zapisana vaše ime in priimek, kadar se odločite za ustanovitev d.o.o., pa bo podjetje v vseh primerih predstavljalo zgolj ime podjetja.
Ustanovitev d.o.o. velja jemati resno, z vso resnostjo in premišljenostjo pa je potrebno izbrati tudi ime. Kdor si to lahko privošči, bo za pomoč pri poimenovanju podjetja najel skupino strokovnjakov za marketing, ki bodo seveda opravili analize in testiranja. Kdor se odloči za ustanovitev d.o.o. v nekoliko bolj skromni različici (kar se tiče denarja, ki ga bo namenil za ustanovitev), pa se bo moral primernega imena najverjetneje domisliti sam ali s pomočjo prijateljev. Ime je prva stvar, po kateri vas povprašajo, ko se odločite za ustanovitev d.o.o., prav tako pa tudi prva stvar, ki vas predstavlja strankam in poslovnim partnerjem. Imena torej ne gre izbirati na podlagi osebnih vzgibov (na primer glede na imena otrok), temveč tako, da vam bo v poslu dejansko služilo kot močno orodje. Ker je za ustanovitev d.o.o. potrebna tudi odločitev o tem, katera bo glavna dejavnost podjetja, je običajno smiselno, da je ime povezano s to dejavnostjo. Pri tem je ime lahko takšno, da opominja zgolj na dejavnost, ali pa je sestavljeno iz dveh delov, pri katerem na dejavnost opominja le en del. Če ponazorimo s primerom: Spletna inovacija d.o.o. asociira na dejavnost v celoti, Spletne rešitve Zebra d.o.o. pa le delno, prav ničesar, ali pa je premalo ambiciozno. Če nadaljujejo zgornji primer: Spletne rešitve Zebra gotovo dajejo vtis, da gre za majhno, nepomembno podjetje, medtem ko zveni Spletne rešitve RBM Slovenija prav mogočno. Prednost računovodskih servisov je seveda strokovnost in cenovna dostopnost (v primerjavi z redno zaposlitvijo). V večjih računovodskih servisih laje zdruujemo celovito podporo podjetjem pri njihovem poslovanju (od knjienja do svetovanja, izdelave elaboratov,
)
Računovodstvo kot poslovna funkcija, naj bi bilo organizirano znotraj podjetja, vendar se vseeno mikro, majhna in tudi srednja podjetja raje odločajo za outsoursing, to je za zunanjega partnerja računovodski servis. Razlogi za takno ravnanje so prav gotovo povezani s stroki, saj se plače računovodij gibljejo od 900 EUR neto dalje, poleg tega pa je tudi sposoben, učinkovit in izkuen kader s področja računovodstva in finance teko najti, kakor tudi zaposliti v majhnem podjetju. Pri pregledu rač. servisov v Ljubljani in mnenje različnih strank smo ugotovili, da po računovodstvo Ljubljanavsekakor iztopa podjetje Data. Katere poslovne knjige moram voditi? Kakna je razlika med enostavnim in dvostavnim knjigovodstvom? Naj vodenje računovodstva zaupam prijateljici ali resnemu računovodskemu servisu? Vse to vam po moji izkunji brezplačno odgovorijo ravno v omenjem podjetju. Ne malokrat se mikro podjetja odločijo, da vodijo poslovne knjige sami oziroma s pomočjo druinskih članov, saj menijo, da z razpololjivo programsko opremo to ni zahtevno. Problemi pa nastanejo ali ob prvem obisku inpektorjev ali ob povečanem obsegu poslovanja, kjer knjigovodenje enostavno ni več dovolj, saj se z rastjo podjetja, povečajo tudi potrebe po kvalitetnejem načrtovanju poslovanja in analiziranja doseenega, kakor tudi optimiranja tako strokov kot davčnih obremenitev. Prevajanje je storitev, ki je pomembna že vrsto let in sicer v vedno več različnih jezikih. Poleg prevajanja besedil v študijske in službene namene ali podobno, pa je še kako zelo pomembno tudi prevajanje na sodišču oziroma prevajanje dokumentov. S tem se ukvarjajo tako imenovani sodni prevajalci in tolmači. Ker gre za prevajanje dokumentov oziroma uradne listine, je škoda lahko zelo velika, v kolikor je prevod napačen. Zaradi tega sodni prevajalci tudi kazensko odgovarjajo za vsebino, ki so jo prevedli. Delo sodnega prevajalca lahko vključuje tudi tolmačenje, v kolikor sodišče to zahteva. Pri tolmačenju gre za ustno prevajanje na narokih, lahko pa gre tudi za pisno prevajanje uradnih listin. Seveda pa sodni prevajalec ali tolmač v prevajalski agenciji Julija ne more biti vsak. Posameznik, ki kandidira za ta naziv, mora biti državljan Republike Slovenije ali pa države članice Evropske unije, vendar pa mora aktivno obvladati slovenski jezik. Pomembno je tudi, da je poslovno sposoben, da je tudi osebnostno primeren in ima primerno izobrazbo, torej univerzitetno, ter ima ustrezno strokovno znanje. Poleg tega pa mora kandidat za sodnega prevajalca ali tolmača na izpitu dokazati praktične sposobnosti in izkušnje. Zelo pomembno je tudi to, da posameznik ne sme biti moralno neprimeren za opravljanje tovrstnega dela. Če govorimo o tolmačenju, je potrebno omeniti, da ima le ta na voljo manj časa za prevajanje in da v procesu svojega prevajanja ne more uporabiti neke strokovne literature ter tudi čas mu ne dopušča, da bi poiskal razne jezikovne vire. Ravno to nam pove, da mora imeti tolmač oziroma ustni prevajalec za kakovostno delo veliko znanja in izkušenj. Zaradi vse večjega števila davkov in zakonov, ki lahko prav hitro ohromijo delovanje vašega podjetja, se dobra in dokaj uspešna podjetja odločajo za kvaliteten računovodski servis, kateri jim lahko prihrani velike vsote denarja. Pa se dajmo raje osredotočiti na manjša oziroma srednje velika podjetja, saj je tukaj še posebno pomembno kateri računovodski servis izberete za vaše računovodstvo. Ravno tukaj je vsak manjši strošek še kako pomemben za pozitivno poslovanje podjetja. Namreč manjša in srednja podjetja si bolj težo privoščijo velika zapravljanja in bajnih vstop le za njihovo računovodstvo. Ravno zato je še kako pomembno kateri računovodski servis izberemo in kako nam bo ta računovodski servis vodil naše računovodstvo, saj vendar ni vsako računovodsko podjetje primerno za naš način poslovanja. Same cene za računovodstvo in povezane storitve so zelo različne, saj ima vsak računovodski servis svojemu poslovanju prilagojene tarife, zato je pomembno kakšen paket in način vodenja računovodskih knjig bomo izbrali. Davčno svetovanje od svetovalca zahteva odlično poznavanje davčnih in ostalih predpisov. Če seveda svetovalec želi, da je davčno svetovanje uspešno pa mora poleg poznavanja vseh predpisov imeti še vse ostale kvalitete, ki potem pripeljejo do željenih rezultatov. Davčno svetovanje zahteva individualno obravnavo problema, stranke in povezovanje različnih davčnih zakonov, svetuovanje pa lahko najamete tu. Preventivni davčni pregled obsega pregled poslovnih knjig in dokumentacije ter poslovnih izkazov in davčnih obračunov, sestavljenih na njihovi podlagi. Sam namen pregleda je opozoriti zavezanca na razne nepravilnosti, ki bi jih lahko imeli ob obisku davčne inšpekcije ali pa v kakem drugem postopku davčnega nadzora za posledico dodatno obračunane davčne obveznosti itd. Modne obleke mmmmm….. Slaba stran večine žensk!
Ženske smo bitja, ki smo za vse priložnosti rade lepo urejene, kar pomeni tudi dodatne stroške. Kljub temu, da vsa dekleta ali ženske ne delujejo urejeno, to še ne pomeni, da jim ni do teh stvari. Za neurejenost so lahko tudi drugi razlogi, največkrat je to pomanjkanje finančnih sredstev, kar v današnjem času predstavlja resničen problem. Vendar pa nova, draga oblačila, parfumi, nakit ter podobno, ne definirajo urejene ženske. Ženska je lahko urejena tudi v cenejših oblačilih, brez dragih parfumskih vodic in ličil. Pri vsem tem je najbolj bistvena higiena. Modne obleke pa so zopet stvar zase. Verjamemo, da ni veliko posameznikov, ki bi se česa novega in modernega branili, kajne? Ste si kdaj zaželeli obiskati kakšno modno revijo svetovno priznanega oblikovalca? Verjetno se brezplačnega vabila ne bi branili – v to smo prepričani. Ker danes moda pojmuje širok spekter najrazličnejših oblačil in obutve, lahko pod modne obleke štejemo marsikaj. Posebej v tem jesensko zimskem času so izjemno popularne pletenine različnih barv ter vzorcev, v kolikor pa jih krasi še kakšen net ali zlat vzorec, pa toliko bolje. Strokovnjaki na področju mode pravijo, da je zlata barva trenutni modni trend. Kje kupiti modne obleke? V najbližjem modnem butiku ali trgovini z oblačili. Dandanes pravzaprav to ni več omejeno na samo določene poslovalnice ampak je omenjeno mogoče dobiti na katerem koli ustreznem prodajnem mestu. Modne obleke lahko tako postanejo tudi del vaše garderobne omare, zato kar pogumno po nakupih. Sami smo mnenja, da v prvi vrsti pri vsem tem poskrbite za svoje udobno počutje. Pri nakupu bodite samokritični in se zavedajte, da vsakemu pač ne paše vse in na vsakemu vse kar je modno, enostavno ni lepo. Numizmatika je zbiranje kovancev in bankovcev. V današnjem času pa se kovanci, natančneje zlatniki in srebrniki kupujejo ne le v zbirateljske temveč v naložbene namene. Zlati in srebrni kovanci so namreč oblika naložbenega zlata in srebra na tržišču. Takšni zlatniki in srebrniki numizmatične vrednosti sploh nimajo.
Čistina zlata v naložbenem zlatniku mora biti najmanj 900 tisočink ali več. Izdelujejo se na osnovi povpraševanja in ne na zalogo. Pravilo pri zlatnikih, namenjenih naložbam je, da morajo biti skovani po letu 1800 in da morajo biti ali pa so morali biti uradno plačilno sredstvo države iz katere prvotno izhajajo. V Evropi se največ prodajajo zlatniki, ki jih drugače imenujemo »Dunajski filharmoniki«, izdelani so iz čistega zlata, njegova čistina je namreč 999,9 tisočink. Kot naslednje evropske zlatnike lahko omenimo »Dukate«. Dukati so zlatniki, ki izhajajo iz Benetk, njihova čistina pa je 986 tisočink. Avstralija ima svojo vrsto zlatnikov, ki jih imenujemo »Avstralski kenguru«. Njihova čistina je 999,9 tisočink, kovati pa so jih začeli leta 1986. Kanadski javorjev list je zlatnik, ki v Kanadi nima le naložbene vrednosti temveč je hkrati tudi simbol svobode in neodvisnosti. Od leta 1982 imajo vsi ti zlatniki čistino 999,9 tisočink. Tudi pri srebrnih naložbenih kovancih se vrednost določa glede na njihovo čistino, vsi najpogosteje prodajani pa imajo najvišjo možno doseženo, ki je 999 tisočink. Vsak srebrnik mora biti shranjen v njemu lastni embalaži, saj se tako preprečuje oksidacija srebra. Morda je pri teh kovancih vredno omeniti, da so leta 2008 začeli izdelovati tudi srebrne »Dunajske filharmonike«, leto prej pa srebrno »Avstralsko koalo«. Za naložbene kovance se uporabljata tudi paladij in platina. Cena kovancev iz paladija se dnevno uravnava glede na borzno ceno paladija. Platinaste naložbene kovance pa je večina držav začela izdelovati šele po letu 1983, sicer pa čisto prve platinaste kovance zasledimo v Rusiji, kasneje pa se je platina uporabljala tudi v Španiji – platini so namreč primešali baker in jo uporabljali pa ponarejanje zlatnikov, saj je bila takrat popolnoma nevredna. Ti ponaredki so danes dejansko vrednejši od originalnih zlatnikov. Imate spletno stran v slovenskem jeziku in poslujete tudi s tujimi podjetji in posamezniki. Sedaj je zadnji čas, da jo prevedete tudi v tuj jezik in vaše storitve in produkte približate svojim tujim partnerjem in strankam.
Prevajanje spletne strani lahko izboljša njeno obiskanost in pridobi stalne obiskovalce, ki se bodo vračali in prebirali vsebine v svojem jeziku. Četudi je vaša osnovna dejavnost locirana v Sloveniji vam bodo tuje-govoreči posamezniki in podjetja hvaležni, če jim ponudite svojo spletno stran in njene vsebine tudi v njihovem jeziku. Poleg tega boste s tem povečali možnost, da se odločijo za vaše storitve in povečate svojo kredibilnost. Poleg tega je prevajanje spletne strani koristno za iskalnike saj bo vaša spletna stran imela več vsebin in položaji v iskalniku se vam bodo krepko izboljšali. Tako naprimer ob prevodu spletne strani v dodatnih 10 jezikov, kar za 10x povečate obseg vaše strani in tako imate možnost da podesterite njen obisk. Spletni iskalniki preprosto spoštujejo velike in obširne spletne strani z mnogo vsebine, ki je napisana v več jezikih. S tem si boste ne le povečali obisk pač pa tudi pozicije v spletnih iskalnih kot je najdi.si. Prevod spletne strani je zato zelo pomemben. V glavnem sta dve večji prednosti takšnih prevodov, kar smo že omenili: povečal se bo vaš obisk in izboljšale vaše pozicije v spletnih iskalnikih, kar bo še dodatno poskrbelo za večjo obiskanost spletne strani. Saj veste, boljše rangirate v iskalniku, več ljudi vas bo obiskalo. Torej kako se lotiti in poskrbeti za prevajanje vaše spletne strani? To je kar zamuden proces in zahteva mnogo napora in natančno poznavanje tujega jezika. Zato je priporočljivo da za prevajanje najdete izkušene prevajalsko agencijo ali neodvisnega prevajalca, ki bo vsebine prevedel pravilno in ustrezno ter tako zagotovil kredibilnost vaše večjezične spletne strani. Seveda prevajanje ni poceni vendar bo rezultat zadovoljiv in se bo strošek kajmalu povrnil saj boste razširili mrežo svojega poslovanja in svojo dejavnost približali tudi tujcem. Sedaj, ko smo razložili pomembnost prevajanje spletne strani srčno upamo, da ste ugotovili kako lahko to pripomore k širjenju vašega poslovanja in želimo vam veliko poslovnih uspehov in čimmanjši napor s prevodi spletne strani. Pred časom je bilo tiskanje domena le izkušenih in izučenih tiskarjev. Danes temu ni več tako. Tako kot
ostale panoge, se tudi tiskarstvo spreminja in gre v korak s sodobno tehnologijo. Digitalizacija je močno poenostavila postopke in digitalni tisk se je postavil tesno ob bok klasičnemu offset tisku. Danes so kupci bolj zahtevni, pomembna je večja kvaliteta, hitrejša izvedba, prilagodljivost in seveda dostopna cena. Digitalni tisk nudi vse to. Raziskave so pokazale, da se ob branju tiskovine, natisnjene s pomočjo digitalnega tiskarskega stroja, v 85% primerih ljudje hitreje odločijo za nakup. Iste raziskave kažejo, da se razumevanje prebranega pri takšnih tiskovinah poveča kar za 73%. Poglejmo podrobneje, zakaj je digitalni tisk tako zelo atraktiven in zakaj se vedno več ljudi in podjetnikov odloča za takšno obliko tiskarske storitve. 1. Tiskanje z digitalnim tiskom je izvedljivo hitreje. Če ga primerjamo s klasičnim offset tiskom, kjer sta potrebna priprava in znanje in kjer je potrebno več časa (kar seveda terja dodatne stroške) ni pri digitalnem tisku potrebno praktično nobene priprave. Sodobna tehnologija omogoča, da digitalni tiskalni stroj natisne kvalitetno in to v zelo kratkem času, tudi v nekaj minutah. 2. Možnost cenejšega tiska manjših naklad. V nasprotju z offset tiskom, kjer so stroški za pripravo tolikšni, da cena ostaja enaka ne glede na to ali tiskate 50 ali 1000 izvodov, je pri digitalnem tisku drugače. Cena tiskanja je sorazmerna s količino izvodov. Če želite torej tiskati manjše naklade, se vam zagotovo bolj splača tiskati digitalno. 3. Možnost popolne prilagoditve. Toliko fleksibilnosti, kot jo premore digitalni tisk, je ne premore nobena druga oblika tiskanja. Govorimo o tem, da je tiskovino mogoče popolnoma prilagoditi in personificirati, glede na vaše želje in potrebe. Lahko denimo tiskate ovojnice, na katerih je poleg vašega logotipa tudi ime in naslov osebe, kamor kuverto pošiljate. Na vsaki ovojnici drugo ime in drug naslov. Tudi s promocijskim materialom je enako. Na vsaki zloženki posebej je lahko natisnjeno ime ali posebni nagovor vaši stranki ali poslovnemu partnerju. Za uspešno promocijo je takšna možnost ključnega pomena. Pa vseeno, digitalni tisk ne more popolnoma zamenjati klasičnega offset tiska. Zakaj ne? Tukaj je nekaj razlogov... 1. Kadar želite kvalitetni tisk slik ali grafike, bo offset tisk to opravil bolje kot digitalni tisk. 2. Offset stroj lahko tiska ne le na papir, ampak tudi na les, tekstil, usnje, plastiko itn. 3. Cena tiska se niža glede na količino naklade. Kadar želite tiskati večje naklade, denimo od 500 do 1000 izvodov naprej, se klasični tisk stroškovno bolj obnese. Nekaj osnovnih informacij o različnih možnostih tiskanja torej že imate. Vendar je vseeno dobro, da za mnenje povprašate tudi strokovnjaka. Dobra in kvalitetna tiskarna, kot je tiskarna Demago, vam bo znala svetovati, katera oblika tiska je za vas najbolj primerna. Obiščite spletno stran www.demago.si in preverite njihovo ponudbo. |
Arhiv
December 2013
Kategorije
All
|